dinsdag 19 maart 2013

Oh, oh Den Haag, mooie stad achter de duinen!

Na de 'ontberingen' in de CPC van iets meer dan een week geleden is het goed mogelijk dat menig loper er even niet maar een moet denken om in Den Haag een rondje te lopen. Toch is dat precies waar ik hier reklame voor ga maken. Er is op 22 september een ECHTE HELE MARATHON in Den Haag met start en finish op het Spui: hartje centrum voor de mensen die minder bekend zijn in de residentie.

De route voert je langs het Binnenhof en via parken en buitenwijk naar Scheveningen. Daar vandaan ga je via veel groen, langs het stulpje van onze (dan voormalige) Koningin via diverse wijken en parken terug naar het centrum. Ik kan niet anders zeggen dan dat je echt de veelzijdigheid van Den Haag te zien krijgt. Ik kijk uit naar deze dag en denk dat ik weet, als ik dit najaar de klassieke afstand opzoek, welke marathon ik dit najaar in ga plannen!
Mocht je meer ambitie hebben? Vanaf Scheveningen kan je er een lus aanplakken via Wassenaarseslag om een ultra te lopen van 68 kilometertjes. Ook die lus is mij bekend en een echte aanrader als je die 68 kilometers aankan!

Nee, ik ben niet ingehuurd door de VVV of de organisatie voor deze promotie. Ik vind het gewoon leuk dat ik de kans krijg om in een omgeving die ik goed ken op een autovrij parcours een hele marathon te kunnen lopen.


Is een halve marathon voor jou meer dan genoeg dan kan dat ook. Er is ook een lus van 21.1 km uitgezet. De route gaat ook veel door parken en ook langs Scheveningen.

Schrijf je nu in via de site van Den Haag Marathon

De marathon route




De halve marathonroute

Geen opmerkingen:

Een reactie posten